• info@trajectvol.nl
  • (073) 644 79 57

Vragen of klachten

Alle medewerkers van Trajectvol Zorg proberen u zo goed mogelijk te helpen. Toch kan het gebeuren dat u hier niet tevreden over bent. U kunt ons dat dan laten weten. Trajectvol gaat ervan uit dat u, wanneer u het ergens niet mee eens bent, dit eerst kenbaar maakt aan een van onze begeleiders.

Indien u vindt dat de klacht of vraag niet naar volle tevredenheid is afgehandeld, kunt u voor uw klacht of vraag ook een beroep doen op de onafhankelijk klachtenfunctionaris van het onafhankelijk klachtenloket Zorg.

Zij zijn op werkdagen te bereiken op telefoonnummer 070 – 3105392 en via de website https://www.degeschillencommissiezorg.nl/cliënten/klacht-indienen.

Aan het indienen van een klacht zijn voor jou als klager geen kosten verbonden. Je kunt ook altijd je klacht tussendoor intrekken.

Procedure voor het indienen van een klacht bij Het klachtenloket:

Stap 1: U bent ontevreden over de aan u geleverde zorg, u heeft een vraag, u wilt advies of een klacht indienen.

Stap 2: Uw zorgaanbieder heeft geprobeerd u zo goed mogelijk te helpen en/of uw onvrede weg te nemen/ op te lossen.  Dit is niet gelukt. Uw zorgaanbieder wijst u op de klachtenprocedure en op de onafhankelijke klachtenfunctionaris van het Klachtenloket Zorg.

Stap 3: De klachtenfunctionaris biedt u gratis informatie, advies en/ of een bemiddeling om tot een oplossing te komen. Ook kan de klachtenfunctionaris helpen met het indienen van uw klacht bij de zorgaanbieder.

Stap 4: Binnen 6 weken na het indienen van uw klacht bij de zorgaanbieder moet u een gemotiveerde reactie ontvangen. De zorgaanbieder mag de behandeling van uw klacht een keer met 4 weken verlengen. Daarna mag het verlengen alleen als u dat goed vindt. U ontvangt schriftelijk antwoord wat er met uw klacht gedaan is.

Stap 5: Bent u nog altijd niet tevreden? Dan verwijst het Klachtenloket Zorg en/ of de klachtenfunctionaris u naar de Geschillencommissie Zorg Algemeen.

U kunt vrijblijvend contact opnemen met het Klachtenloket Zorg.

Tot slot is er nog de Geschillencommissie. Ook hier kunt u uw klacht indienen, als de eerdere klachtenafhandeling voor u onvoldoende was. Uw klacht wordt dan een geschil. Een onpartijdige, deskundige commissie beoordeelt uw geschil en u ontvangt een bindende afspraak. Dat betekent dat u en wij ons aan die afspraak moeten houden en niet in hoger beroep tegen de uitspraak kunnen gaan. Voor meer informatie hierover kijkt u op: https://www.degeschillencommissiezorg.nl